This is not correct

Make sure non of the fields are required. And non of the fields have validation. We don't want the contract process to get stuck on this form.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct

success

Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct

Dank voor je aanvraag!

Je gegevens zijn goed bij ons binnengekomen. Eén van onze collega’s van Hezelaer Energy neemt zo snel mogelijk contact met je op om je vraag verder te bespreken.

Bedankt en een fijne dag!

Klantcases Hoe VDBA en Hezelaer Energy samen bouwen aan eerlijke, transparante energie voor duizenden klanten

Al sinds 2009 helpt Van Dompseler Bespaar Advies (VDBA) klanten om grip te krijgen op hun energienota. Wat begon als een éénmansinitiatief met een duidelijke missie, besparen door eerlijk en transparant advies, groeide uit tot een landelijk opererende adviespartij met duizenden klanten. Sinds 2018 doet VDBA dat exclusief samen met Hezelaer Energy. We spreken in Harderwijk met oprichter Sander van Dompseler over vertrouwen, samenwerken en waarom korte lijnen het verschil maken.

Besparen in een complexe en ondoorzichtige energiemarkt

Toen Sander in 2009 begon met VDBA, zag hij één ding steeds terugkomen: klanten betaalden structureel te veel voor energie, zonder te weten waarom. Contracten waren complex, opslagen onduidelijk en service liet vaak te wensen over.

“De energiemarkt is een financiële wereld, maar ik kom uit de dienstverlening,” vertelt Sander. “Dan wil je dat mensen snel geholpen worden, dat afspraken worden nagekomen en dat je eerlijk bent over kosten.”

VDBA hielp klanten aanvankelijk door kritisch te kijken naar tarieven, aansluitingen en verbruik. De vergoeding was simpel en transparant: een percentage van de gerealiseerde besparing. Alles werd geregeld via volmacht, met maximale ontzorging voor de klant. Maar naarmate de markt complexer werd, groeide ook de behoefte aan een energieleverancier die écht meewerkte.

De uitdaging:

  • transparante tarieven zonder verborgen opslagen
  • betrouwbare service en bereikbaarheid
  • flexibiliteit in inkoopstrategie
  • ruimte om samen te groeien
  • vertrouwen richting klanten, zonder ‘trucjes’

De zoektocht naar de juiste energieleverancier. Van vaste contracten naar de dagmarkt

In de beginjaren werkte VDBA met vaste energieprijzen en verschillende leveranciers. Dat bood zekerheid, maar bracht ook risico’s met zich mee. Bandbreedtes, restvolumes en risicopremies zorgden voor situaties die volgens Sander niet meer uit te leggen waren aan klanten. “Op een gegeven moment dacht ik: dit moet anders. Geen restjes stroom, geen bandbreedtes, geen verborgen marges. Gewoon inkopen op de beurs, zo dicht mogelijk op de markt.” Die overtuiging leidde in 2018 tot het eerste gesprek met Hezelaer Energy.

De keuze voor Hezelaer Energy. Vertrouwen vanaf dag één

Wat begon als een kennismaking, groeide al snel uit tot een exclusieve samenwerking. Niet omdat Hezelaer de grootste was, maar omdat de visie overeenkwam. “Vanaf het begin was er een klik,” zegt Sander. “We speelden met open kaarten. Ik wilde dynamische inkoop, de laagste opslag per verbruikersprofiel en korte lijnen. Dat kon bij Hezelaer.”

Sinds 2018 koopt VDBA exclusief energie in via Hezelaer Energy, direct op de dagmarkt - de basis voor VolFlex contracten. Samen hanteren zij één van de laagste kostenopslagen van Nederland, volledig transparant en inzichtelijk voor klanten.

Wat voor VDBA de doorslag gaf:

  • volledige transparantie over opslagen
  • dynamische inkoop zonder risicopremies
  • korte lijnen en directe bereikbaarheid
  • meedenken in processen en automatisering
  • ruimte voor maatwerk en groei

Een schaalbaar partnerschap. Dynamische energie, slimme processen en gezamenlijke groei

De samenwerking tussen VDBA en Hezelaer gaat verder dan alleen energie leveren. Samen ontwikkelden zij processen die schaalbaar zijn, zonder in te leveren op service. Vanaf 2024 ontvangen nieuwe VDBA-klanten geen aparte factuur meer van VDBA. De vergoeding loopt via Hezelaer Energy, verwerkt in het voorschot. Dit bespaart handelingen, voorkomt fouten en maakt verdere groei mogelijk. Klanten vallen onder een gezamenlijke raamovereenkomst: een win-win-win voor klant, VDBA en Hezelaer.

Daarnaast biedt de dagmarkt:

  • maximale transparantie
  • geen verborgen risico-opslagen
  • kansen om verbruik te sturen naar goedkopere uren
  • extra voordeel bij bewustwording en inzet van batterijen

“Hoe korter op de markt, hoe eerlijker. En als een andere strategie ooit beter wordt, dan bekijken we dat samen. Zo simpel is het.”

Sander van Dompseler, eigenaar VDBA

Meer dan energie alleen. Samen sterk in verduurzaming en techniek.

Naast contractadvies ondersteunt VDBA klanten ook bij technische vraagstukken en verduurzaming. Van meterkasten en verbruiksreductie tot zonnepanelen, batterijen en slimme sturing.

Door het netwerk van Hezelaer, VDBA en technische partners kunnen klanten rekenen op één aanspreekpunt voor:

  • energiecontracten
  • inzicht en verbruiksanalyse
  • verduurzamingsmaatregelen
  • begeleiding van A tot Z

Het resultaat: duizenden klanten, nul verloop en blijvend vertrouwen

De samenwerking heeft geleid tot een stabiel en groeiend klantenbestand, bestaande uit particulieren, MKB, grootverbruikers, bedrijventerreinen, energiecoöperaties en gemeenten. Nieuwe klanten komen vrijwel uitsluitend via mond-tot-mondreclame.

De resultaten:

  • constante groei sinds 2018
  • geen klantverloop
  • sterke reputatie op service en betrouwbaarheid
  • schaalbaarheid zonder verlies van kwaliteit
  • ruimte om te blijven vernieuwen

“Het mooiste is dat klanten ons blind vertrouwen. Klanten vragen niet eens wat het kost. Dat vertrouwen moet je elke dag waarmaken.”

Sander van Dompseler, eigenaar VDBA


Een partnerschap gebaseerd op vertrouwen en lange termijn

VDBA zocht geen energieleverancier, maar een partner die dezelfde waarden deelt: transparantie, betrouwbaarheid en oprechte aandacht voor de klant. In Hezelaer Energy vond VDBA die partner. De samenwerking is gebaseerd op vertrouwen, duidelijke afspraken en transparantie. Door korte lijnen en openheid over kosten kunnen VDBA en Hezelaer klanten duurzaam ondersteunen bij het beheersen van hun energiekosten. Zoals Sander het zelf zegt: “Alleen ga je sneller, samen kom je verder.”
 

In het kort


Van Dompseler Bespaar Advies (VDBA) helpt sinds 2009 duizenden klanten besparen op energie met eerlijk en transparant advies. Door de toenemende complexiteit in de energiemarkt zocht VDBA een partner die dynamische inkoop, volledige transparantie en korte lijnen mogelijk maakt. Die partner werd Hezelaer Energy, waarmee VDBA sinds 2018 exclusief samenwerkt.
Hezelaer levert:
Hezelaer biedt dynamische inkoop direct op de dagmarkt, volledig transparante opslagen, schaalbare processen en intensieve samenwerking. Samen ontwikkelden VDBA en Hezelaer efficiënte, geautomatiseerde processen en één helder klantmodel, zonder verborgen marges of onnodige risico’s.
Resultaat
Een schaalbaar en toekomstbestendig partnerschap met duizenden klanten, nul klantverloop en een sterke reputatie op vertrouwen en service. Klanten profiteren van eerlijke prijzen, inzicht, flexibiliteit en één aanspreekpunt voor energie, data en verduurzaming.

Energieke samenwerkingen die resultaat opleveren

Ontdek hoe organisaties met Hezelaer hun energiekosten verlagen, hun CO₂-voetafdruk verkleinen en grip krijgen op hun energieverbruik. Lees de verhalen achter onze succesvolle samenwerkingen.

Plan een afspraak met jouw Hezelaer energiecoach

In een dynamische energiemarkt is timing alles. Een goed advies kan het verschil maken tussen grip op je kosten of onnodige risico’s. Onze energiecoach helpt je met de juiste inzichten op het juiste moment, zodat je met vertrouwen keuzes maakt.

Bij Hezelaer staat persoonlijk contact altijd voorop, jouw vaste contactpersoon is direct bereikbaar wanneer jij dat nodig hebt.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct.
This is not correct
This is not correct

Fijn dat je contact met ons opneemt,
We hebben je verzoek goed ontvangen. Een van onze energiecoaches neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om je vraag door te spreken en te kijken hoe we je het beste kunnen helpen met jouw energiezaken.

Tot snel,
Hezelaer Energy – energie met persoonlijke aandacht