success
Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Al sinds 2009 helpt Van Dompseler Bespaar Advies (VDBA) klanten om grip te krijgen op hun energienota. Wat begon als een éénmansinitiatief met een duidelijke missie, besparen door eerlijk en transparant advies, groeide uit tot een landelijk opererende adviespartij met duizenden klanten. Sinds 2018 doet VDBA dat exclusief samen met Hezelaer Energy. We spreken in Harderwijk met oprichter Sander van Dompseler over vertrouwen, samenwerken en waarom korte lijnen het verschil maken.
Besparen in een complexe en ondoorzichtige energiemarkt
Toen Sander in 2009 begon met VDBA, zag hij één ding steeds terugkomen: klanten betaalden structureel te veel voor energie, zonder te weten waarom. Contracten waren complex, opslagen onduidelijk en service liet vaak te wensen over.
“De energiemarkt is een financiële wereld, maar ik kom uit de dienstverlening,” vertelt Sander. “Dan wil je dat mensen snel geholpen worden, dat afspraken worden nagekomen en dat je eerlijk bent over kosten.”
VDBA hielp klanten aanvankelijk door kritisch te kijken naar tarieven, aansluitingen en verbruik. De vergoeding was simpel en transparant: een percentage van de gerealiseerde besparing. Alles werd geregeld via volmacht, met maximale ontzorging voor de klant. Maar naarmate de markt complexer werd, groeide ook de behoefte aan een energieleverancier die écht meewerkte.
De uitdaging:
De zoektocht naar de juiste energieleverancier. Van vaste contracten naar de dagmarkt
In de beginjaren werkte VDBA met vaste energieprijzen en verschillende leveranciers. Dat bood zekerheid, maar bracht ook risico’s met zich mee. Bandbreedtes, restvolumes en risicopremies zorgden voor situaties die volgens Sander niet meer uit te leggen waren aan klanten. “Op een gegeven moment dacht ik: dit moet anders. Geen restjes stroom, geen bandbreedtes, geen verborgen marges. Gewoon inkopen op de beurs, zo dicht mogelijk op de markt.” Die overtuiging leidde in 2018 tot het eerste gesprek met Hezelaer Energy.
De keuze voor Hezelaer Energy. Vertrouwen vanaf dag één
Wat begon als een kennismaking, groeide al snel uit tot een exclusieve samenwerking. Niet omdat Hezelaer de grootste was, maar omdat de visie overeenkwam. “Vanaf het begin was er een klik,” zegt Sander. “We speelden met open kaarten. Ik wilde dynamische inkoop, de laagste opslag per verbruikersprofiel en korte lijnen. Dat kon bij Hezelaer.”
Sinds 2018 koopt VDBA exclusief energie in via Hezelaer Energy, direct op de dagmarkt - de basis voor VolFlex contracten. Samen hanteren zij één van de laagste kostenopslagen van Nederland, volledig transparant en inzichtelijk voor klanten.
Wat voor VDBA de doorslag gaf:
Een schaalbaar partnerschap. Dynamische energie, slimme processen en gezamenlijke groei
De samenwerking tussen VDBA en Hezelaer gaat verder dan alleen energie leveren. Samen ontwikkelden zij processen die schaalbaar zijn, zonder in te leveren op service.
Vanaf 2024 ontvangen nieuwe VDBA-klanten geen aparte factuur meer van VDBA. De vergoeding loopt via Hezelaer Energy, verwerkt in het voorschot. Dit bespaart handelingen, voorkomt fouten en maakt verdere groei mogelijk. Klanten vallen onder een gezamenlijke raamovereenkomst: een win-win-win voor klant, VDBA en Hezelaer.
Daarnaast biedt de dagmarkt:
“Hoe korter op de markt, hoe eerlijker. En als een andere strategie ooit beter wordt, dan bekijken we dat samen. Zo simpel is het.”
Meer dan energie alleen. Samen sterk in verduurzaming en techniek.
Naast contractadvies ondersteunt VDBA klanten ook bij technische vraagstukken en verduurzaming. Van meterkasten en verbruiksreductie tot zonnepanelen, batterijen en slimme sturing.
Door het netwerk van Hezelaer, VDBA en technische partners kunnen klanten rekenen op één aanspreekpunt voor:
Het resultaat: duizenden klanten, nul verloop en blijvend vertrouwen
De samenwerking heeft geleid tot een stabiel en groeiend klantenbestand, bestaande uit particulieren, MKB, grootverbruikers, bedrijventerreinen, energiecoöperaties en gemeenten. Nieuwe klanten komen vrijwel uitsluitend via mond-tot-mondreclame.
De resultaten:
“Het mooiste is dat klanten ons blind vertrouwen. Klanten vragen niet eens wat het kost. Dat vertrouwen moet je elke dag waarmaken.”
Energieke samenwerkingen die resultaat opleveren
Ontdek hoe organisaties met Hezelaer hun energiekosten verlagen, hun CO₂-voetafdruk verkleinen en grip krijgen op hun energieverbruik. Lees de verhalen achter onze succesvolle samenwerkingen.
Plan een afspraak met jouw Hezelaer energiecoach
In een dynamische energiemarkt is timing alles. Een goed advies kan het verschil maken tussen grip op je kosten of onnodige risico’s. Onze energiecoach helpt je met de juiste inzichten op het juiste moment, zodat je met vertrouwen keuzes maakt.
Bij Hezelaer staat persoonlijk contact altijd voorop, jouw vaste contactpersoon is direct bereikbaar wanneer jij dat nodig hebt.
Fijn dat je contact met ons opneemt,
We hebben je verzoek goed ontvangen. Een van onze energiecoaches neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om je vraag door te spreken en te kijken hoe we je het beste kunnen helpen met jouw energiezaken.
Tot snel,
Hezelaer Energy – energie met persoonlijke aandacht