This is not correct

Make sure non of the fields are required. And non of the fields have validation. We don't want the contract process to get stuck on this form.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct

success

Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct

Dank voor je aanvraag!

Je gegevens zijn goed bij ons binnengekomen. Eén van onze collega’s van Hezelaer Energy neemt zo snel mogelijk contact met je op om je vraag verder te bespreken.

Bedankt en een fijne dag!

Jaarafrekening

Alles wat je wilt weten over de jaarafrekening 2025

In het nieuwe jaar worden de jaarafrekeningen voor klanten met een kleinverbruikaansluiting opgesteld. Deze jaarafrekening gaat over jouw energieverbruik in 2025. Daarnaast veranderen er vanaf 1 januari 2026 een aantal kostenposten, zoals de energiebelasting en de netbeheerkosten.

Wanneer kan ik de jaarafrekening verwachten?

We streven ernaar om alle jaarafrekeningen uiterlijk binnen 6 weken na 1 januari 2025 op te maken en te versturen, zodat je deze tijdig ontvangt.

Hoe wordt mijn termijnbedrag bepaald?

Op de jaarafrekening vind je je nieuwe termijnbedrag terug. Het nieuwe bedrag wordt gefactureerd vanaf de eerste termijnfactuur die je na het opmaken van de jaarafrekening ontvangt. Tot die tijd blijft je huidige termijnbedrag hetzelfde. Het termijnbedrag wordt door ons berekend op basis van het historische verbruik van de afgelopen jaren en de gewijzigde netbeheerkosten en Energiebelasting voor 2025. Lees ons artikel in de kennisbank als je meer wilt weten over de hoogte van je termijnbedrag en hoe we dit bepalen.

Wanneer wordt een eventuele terugbetaling van de jaarafrekening uitgevoerd?

Krijg je geld terug op je jaarafrekening? Controleer je factuur; de uitbetalingsdatum daarop is leidend.

Waar kan ik mijn kosten en verbruik inzien?

Als je klantnummer begint met het cijfer 1, 2 of 3 en/of het factuurnummer begint met de letter ”F” dan kun je je gegevens terugvinden in het klantportaal voor Consumenten & MKB (https://energielevering.hezelaer.nl/login).

Verbruik inzien – Klantportaal Consumenten & Kleinzakelijk

Als je klantnummer begint met het cijfer 5 en het factuurnummer begint met de letters ”GZ” dan kun je je gegevens terugvinden in het klantportaal voor Grootzakelijke klanten (https://grootzakelijk.hezelaer.nl/).

Kosten bekijken

Krijg ik als klant met een grootverbruikaansluiting ook een jaarafrekening?

Klanten met een grootverbruikaansluiting ontvangen geen jaarafrekening, omdat de kosten maandelijks worden afgerekend op basis van het werkelijke verbruik.

Hoe beïnvloeden netbeheerkosten en energiebelasting mijn energierekening?

Per 1 januari 2025 gaat de energiebelasting op gas en elektriciteit opnieuw omlaag. Hoewel de energiebelasting daalt, stijgen de netbeheerkosten. Voor de toekomst worden verdere verhogingen verwacht. Dit is nodig omdat het energienet moet worden uitgebreid. Hier vind je meer informatie over deze kosten.

Moet ik mijn meterstanden doorgeven?

Als je een meter hebt die niet op afstand uitgelezen kan worden, moet je je meterstanden zelf doorgeven. Je ontvangt hiervoor in de week van 16 december een e-mail met een verzoek om je meterstanden in te voeren. Dit is nodig om je jaarafrekening op basis van je werkelijke verbruik op te stellen. Zorg ervoor dat je de meterstanden tijdig doorgeeft, zodat we alles correct kunnen verwerken.

Heb je een slimme meter die wél op afstand uitgelezen kan worden? Dan hoef je niets te doen. In dat geval ontvangen wij automatisch de meterstanden en worden deze in je jaarafrekening verwerkt.

Kan ik een kopie van mijn factuur opvragen?

Nee, het is niet mogelijk om een kopie van een factuur opnieuw te ontvangen. Facturen worden eenmalig verstrekt per e-mail of post en zijn altijd terug te vinden in het klantportaal. Dit beleid is ingesteld vanwege privacyredenen (AVG) en om datalekken te voorkomen. Wil je je factuur inzien of downloaden? Ga dan naar het juiste klantportaal:

Klantportaal consument & MKB

Klantportaal grootzakelijk

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met mijn jaarafrekening?
  1. Neem contact op met onze klantenservice en vraag om een verzoek van een uitleg of herberekening
  2. Stuur foto’s van uw meterstanden mee als bewijs
  3. Verzoek om een gecorrigeerde factuur
Kan ik een betalingsregeling voor mijn jaar- of eindafrekening afsluiten?

Ja, neem hiervoor contact op met onze klantenservice of stuur een e-mail naar service@hezelaer.nl met uw betalingsvoorstel.

Begrippen

  • Kleinverbruik

    Aansluiting met een capaciteit ≤ 3 × 80 A bij elektriciteit of ≤ G25 bij gas
  • Grootverbruik

    Aansluiting met een capaciteit > 3 × 80 A bij elektriciteit of > G25 bij gas
  • Slimme meter

    Een digitale meter die je energieverbruik op afstand meet en automatisch doorstuurt, waardoor je je meterstanden niet zelf door hoeft te geven.
  • Slimme meter (niet op afstand uitleesbaar)

    Een digitale meter waarvan de standen niet automatisch naar de energieleverancier worden verzonden, waardoor je zelf de meterstanden moet doorgeven, net als bij een conventionele meter

De juiste strategie en energie met aandacht

Hezelaer ontzorgt energiebeheer in een markt die door veranderingen en strengere regels in complexiteit toeneemt. Kies het energiecontract dat het best past bij jouw onderneming en vraag direct een offerte aan of neem contact op met één van onze energiecoaches.

Energieke samenwerkingen die resultaat opleveren

Ontdek hoe organisaties met Hezelaer hun energiekosten verlagen, hun CO₂-voetafdruk verkleinen en grip krijgen op hun energieverbruik. Lees de verhalen achter onze succesvolle samenwerkingen.

Plan een afspraak met jouw Hezelaer energiecoach

In een dynamische energiemarkt is timing alles. Een goed advies kan het verschil maken tussen grip op je kosten of onnodige risico’s. Onze energiecoach helpt je met de juiste inzichten op het juiste moment, zodat je met vertrouwen keuzes maakt.

Bij Hezelaer staat persoonlijk contact altijd voorop, jouw vaste contactpersoon is direct bereikbaar wanneer jij dat nodig hebt.

This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct
This is not correct.
This is not correct
This is not correct

Fijn dat je contact met ons opneemt,
We hebben je verzoek goed ontvangen. Een van onze energiecoaches neemt binnen 2 werkdagen contact met je op om je vraag door te spreken en te kijken hoe we je het beste kunnen helpen met jouw energiezaken.

Tot snel,
Hezelaer Energy – energie met persoonlijke aandacht