Medewerker backoffice

Hezelaer Energy zet zich in op het heruitvinden van het lokale energiesysteem, waarin we lokale vraag en lokale opwek één op één met elkaar verbinden. We werken stap voor stap aan een energieplatform dat dit mogelijk maakt en de basis vormt voor het energiebedrijf van de toekomst.  

Op dit moment ontwikkelt Hezelaer Energy zich van traditionele leverancier van elektriciteit en gas, naar een full-service energiebedrijf dat zakelijk Nederland voorziet in het volledige energiebeheer van hun onderneming. Door onze unieke aanpak met de inzet van energiecoaches onderhouden we een nauwe band met onze klanten. We helpen onderneming met het beantwoorden van alle energie- en duurzaamheidsvraagstukken en zorgen dat zij in staat zijn hun ambitie waar te maken.   

Wij hebben een gezonde groeiambitie en hebben die de afgelopen jaren ook waargemaakt. Deze groei is het gevolg van continu innovatie en het actief inspelen op de veranderende markt. 

  

De functie 

Als medewerker backoffice bij Hezelaer Energy sluit je aan bij een innovatieve en ondernemende club mensen. Wij zijn voorloper in de markt op gebied van flexibiliteit en jij bent voorloper op het gebied van backoffice werkzaamheden. Als medewerker backoffice werk je mee aan het uitvoeren en verbeteren van klant- en kosten-kritische bedrijfsprocessen. Hierbij kun je denken aan het uitvoeren van de energiemarktprocessen, zoals o.a. validatie van meetdata, factuurcontrole en credit management taken. Ook hoort het meedenken over standaardiseren van bedrijfsprocessen en het signaleren van verbetertrajecten tot de werkzaamheden. 

Als medewerker backoffice werk je in een team van 4 medewerkers. Binnen deze afdeling word je aangestuurd door de Team captain Meetdata, Facturatie & Credit. We maken het waar door iedere dag nóg beter te presteren dan gisteren. 

  

Wat ga je doen? 

Binnen je functie heb je te maken met verschillende partijen. Voor diensten bestaat er een relatie tussen de klant, installateur, uitvoerder en Hezelaer en voor de leveringsactiviteiten bestaat er een relatie met klant en andere marktpartijen (ACM, NEDU/EDSN, NB, MV etc.). Daarnaast zorg je ervoor dat je op de hoogte bent van alle nieuwe marktontwikkelingen, zoals worden vastgesteld in de informatiecode door NEDU en die worden uitgevoerd door EDSN. 

Als medewerker backoffice werk je in een team waarin je samen meewerkt aan de operationele activiteiten binnen het Team Meetdata, Facturatie & Credit van Hezelaer, zowel voor lopende projecten als de energieleveringsportefeuille. Je rapporteert in deze functie aan de Team captain. 

Met je collega’s heb je met name interactie wanneer het gaat om nieuwe klanten of projecten. Verder houd jij het overzicht wanneer het gaat om de werkprocessen of het uit te voeren werk binnen Team Meetdata, Facturatie & Credit. Omdat jij het overzicht hebt zullen collega’s je benaderen als het aanspreekpunt wanneer het gaat om kwaliteitsverbetering of aanpassingen binnen (bestaande) werkprocessen. 

Vanuit de verschillende projecten gaat jouw interactie met de klanten om mogelijkheden bespreekbaar te maken. 

  

De functie specifieke taken zijn

  • Je verricht ondersteunende werkzaamheden onder coördinatie van de team captain. 
  • Je voert het vastgestelde beleid en de bijbehorende werkzaamheden binnen het eigen operationele aandachtsgebied uit. Denk hierbij o.a. aan back-office taken zoals het verwerken van verbruikscorrecties/meterstanden en het opstellen van (correctie)facturen inclusief bijbehorend klantcontact (e-mail/telefoon). 
  • Je onderhoudt de lange termijn relatie met klanten, door het intern bewaken van de belangen van de klant (je bent hierbij alert op afbreukrisico).  
  • Je voert alle werkzaamheden uit binnen de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, interne instructies en voorschriften. 
  • Je draagt zorg voor coördinatie en uitvoering bij marktveranderingen en bent aanspreekpunt voor marktpartijen waarmee de Hezelaer samenwerkt in het energielandschap. 
  • Je optimaliseert de administratieve klantprocessen en overige operationele processen zodanig dat de werkzaamheden optimaal kunnen worden verricht. 
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies bij informatiserings- en procesvraagstukken. 

 

Verder houd je je bezig met

  • Je helpt de organisatie bij het inrichten en optimaliseren van werkprocessen zodanig dat de werkzaamheden optimaal kunnen worden verricht. 
  • Je signaleert mogelijke verbeteringen in processen, ontwikkelt deze en je bereidt betrokkenen voor op verbetering, inclusief informatiebeleid, performance management, en project- en organisatiebeleid. 
  • Je houdt ook bezig met het verdiepen en verbeteren van de bedrijfsprocessen en hanteert BPMN2.0 en Camunda. 
  • Je draagt bij aan optimalisatie van de (klant-) processen binnen de geautomatiseerde informatiesystemen. 

   

Functie-eisen  

Hezelaer is een kleine organisatie met korte lijnen. Bij ons wordt een “agile” werkhouding vereist. Dit betekent dat je een flexibele opstelling hebt ten aanzien van de continue nieuwe eisen of wensen van (interne) klanten. Hierbij hoort dat je in staat bent om feedback te geven én te ontvangen en het mét elkaar te opereren als een ontwikkelteam. “Iedereen maakt fouten, maar uiteindelijk draait het allemaal om het gezamenlijk resultaat dat als team wordt behaald”. Er wordt van je verwacht dat je teamleden betrekt bij voorkomende issues en soms buiten eigen verantwoordelijkheid gaat om issues op te lossen. Verder is het van belang dat je jezelf continu kritisch en leergierig opstelt. 

De functie van medewerker backoffice wordt gewaardeerd op een HBO (werk- en denkniveau). De competenties die hierbij horen zijn: 

  • Communicatieve vaardigheden 
  • Klantgerichte vaardigheden 
  • Zelfstandigheid 
  • Verantwoordelijkheidsgevoel 
  • Snel schakelen tussen verschillende problematieken 
  • Hoofd- van bijzaken kunnen scheiden 
  • Gestructureerd werken 
  • Affiniteit met de energiemarkt is een pré. 
  • Geen specifieke ervaring of energiemarkt kennis benodigd. 
  • Enthousiasme en een natuurlijke nieuwsgierigheid gewenst. 

  

Toegevoegde waarde 

  • Je hebt creatief vermogen om zelfstandig oplossingen te bedenken voor problemen. 
  • Doorontwikkeling van bestaande processen t.b.v. kwaliteit en efficiency. 
  • Je hebt een natuurlijke drive om werkzaamheden efficiënt te organiseren. 

 

Wat wij bieden 

  • 40 uur per week. 
  • Open en informele cultuur met innovatieve projecten die vooroplopen in de energiemarkt. 
  • Veel ruimte om zelfstandig te werken en je creativiteit in te brengen. 
  • Uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, inclusief collectief pensioen, reiskosten- en bonusregeling. 
  • Je wordt onderdeel van een jonge, snelgroeiende resultaatgerichte organisatie. 
  • Een verantwoordelijke en brede functie met de nodige ruimte voor het ontplooien van initiatieven. 
  • Ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden. 
  • Gedeeltelijk thuiswerken is mogelijk.
  • Werken in een informeel team met een prettige werksfeer. 
  • Een marktconforme vergoeding.  
  • Een uitgebreid inwerktraject en de juiste begeleiding. 
  • Hezelaer Energy heeft meerdere kantoren in o.a. Nijmegen, Eindhoven en Breda. Gedeeltelijk thuiswerken is mogelijk. Werklocatie Eindhoven (Strijp-S). 

  

Laten we kennismaken 

Herken je je in deze vacature en ben jij onze nieuwe collega die Hezelaer Energy komt versterken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en korte motivatiebrief op deze vacature. Sollicitaties mogen gestuurd worden naar bjorn@hezelaer.nl. Informatie over de functie is op te vragen via telefoonnummer: 06-42105115 bij Bjorn Fiedeldij. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.