In gesprek met Yannick – Sales Support

“De energiemarkt boeit me enorm, vooral door alles wat speelt rondom duurzaamheid. In deze functie kan ik die wereld echt leren kennen.”

Wat deed je voordat je bij Hezelaer begon?

Ik heb een achtergrond in hospitality management en werkte voorheen in de arbeidsbemiddeling, specifiek in detachering en werving & selectie.

Wat vind je het leukste aan je werk?

De fijne collega’s en de vrijheid om mijn werk op mijn eigen manier vorm te geven – natuurlijk binnen duidelijke kaders. Geen dag is hetzelfde en die afwisseling maakt het werk interessant.

Hoe ziet een typische werkdag eruit?

We beginnen met een dagstart waarin we de planning bespreken. Daarna start ik met het doornemen van e-mails, zowel persoonlijk als uit de gezamenlijke mailbox. Ik werk aan klantvragen, offertes en denk regelmatig mee over IT-vraagstukken – vanuit gebruikersperspectief. Soms zijn de vragen eenvoudig, soms complex, zoals contracten voor batterijopslag of belastingkwesties.

Kun je een voorbeeld geven van een klantvraag waar je trots op bent?

Laatst hielp ik een klant met een onverwacht hoog stroomverbruik. We analyseerden de data en ontdekten dat de warmtepomp ’s nachts onnodig draaide. Na een simpele testweek hadden we duidelijkheid. De klant was blij met het inzicht – en wij ook!

Wat maakt jouw werk bij Hezelaer anders dan bij andere bedrijven?

Hezelaer is volop in ontwikkeling. Daardoor is er veel ruimte voor initiatief en meedenken. Er wordt écht geïnvesteerd in mensen en in de toekomst. Dat voel je.

Wat heb je tot nu toe het meest geleerd?

Hoe de energiemarkt écht werkt. Vooraf wist ik daar weinig van. Nu begrijp ik hoe alles samenhangt: inkoop, verkoop, distributie, contracten… een complex maar fascinerend geheel.

Wat vind je het leukst aan je team?

Het is een hecht team waarin we elkaar helpen en ook ruimte is voor humor. Je kunt hier altijd bij iemand terecht – dat maakt samenwerken prettig.

Welke tip heb je voor mensen die in sales willen werken?

Denk goed na over welk type sales bij je past: inbound, outbound, B2B… elk vraagt om andere vaardigheden. En: wees niet bang om te bellen. Daar leer je het meest van. Weet je het antwoord niet? Zeg dat eerlijk, en kom erop terug.

En na werktijd?

Dan sport ik graag of duik de keuken in. Even mijn hoofd leegmaken.

Overzicht