In gesprek met Pascal – Accountmanager

“De innovatieve projecten en de toekomstvisie van Hezelaer spraken me meteen aan. Hier is écht ruimte om voorop te lopen.”

Wat deed je voordat je bij Hezelaer begon?
Ik werkte ruim tien jaar in de buitendienst bij een andere energieleverancier, ook in de zakelijke markt. Een waardevolle periode waarin ik veel ervaring heb opgedaan met klanten en de sector.

Wat vind je het leukste aan je werk?
Nieuwe klanten benaderen en ze vervolgens overtuigen om klant te worden. Dat commerciële spel blijft boeiend – zeker in een markt die continu verandert.

Hoe ziet een typische werkdag eruit?
Mijn dag bestaat vaak uit afspraken met prospects, het voorbereiden van offertes en het beantwoorden van klantvragen. Ook houd ik de ontwikkelingen in de markt scherp in de gaten om mijn advies up-to-date te houden.

Kun je een voorbeeld geven van een klantvraag waar je trots op bent?
Ik hielp een klant inzicht te krijgen in zijn verbruik. We ontdekten sluipverbruik en door kleine aanpassingen bespaarde hij serieus geld. Dat is het mooie aan dit werk: je maakt echt impact.

Wat maakt jouw werk bij Hezelaer anders dan bij andere bedrijven?
De toekomstvisie en de innovatieve koers. Hezelaer investeert in vooruitgang én in mensen. Dat merk je in alles.

Wat heb je tot nu toe het meest geleerd?
Mijn blik is verbreed – ik kijk nu veel meer naar innovatieve oplossingen, zoals batterijopslag en netcongestie-oplossingen.

Hoe werk je samen met andere afdelingen?
We werken nauw samen met het hele salesteam én met de afdelingen Product en Operations. Dat maakt dat we snel kunnen schakelen en kansen kunnen benutten.

Welke ontwikkelingen volg jij met interesse?
Vooral de energietransitie en netcongestie. Dat zijn thema’s waar veel kansen liggen én uitdagingen.

Hoe blijf je op de hoogte van producten en diensten?
Via media, LinkedIn, nieuwsbrieven en natuurlijk de interne kennisdeling bij Hezelaer.

Wat voor klanten werk je het liefst mee?
Zakelijke klanten die openstaan voor advies en toekomstgericht denken. Daar kun je echt samen stappen mee zetten.

Hoe draag jij bij aan de duurzame ambities van Hezelaer?
Door actief kansen te signaleren bij klanten om energieverbruik te verduurzamen. En zelf kom ik uiteraard op de fiets naar kantoor!

Welke eigenschappen maken volgens jou een goede accountmanager?
Doorzettingsvermogen, goed luisteren, durven vragen én niet bang zijn voor koude acquisitie.

Wat vind je het leukst aan je team?
We vormen een écht team. Iedereen helpt elkaar en we werken samen aan duidelijke doelen. En met humor – dat is ook belangrijk.

Heb je een tip voor mensen die in sales willen werken?
Kom een dag meelopen! Zo krijg je echt feeling met wat er mogelijk is.

Wat doe je na werktijd om te ontspannen?
Dan laad ik op met sport of quality time met het gezin.

Overzicht